tisdag 20 mars 2012

Assistenten

Var på akupunktur igår. Dr Ma har en assistent som fixar bäddarna, lägger fram nålar och tar ur nålarna när det är klart. Nuvarande assistent har inte varit där så länge och jag kan inte låta bli att jämföra henne med den förra. Han pratade inte ett ord svenska, pekade på en och sa öh när det var ens tur. Jag tyckte att han var ganska otrevlig ibland, han sa inte ens hej när man kom. Men han gjorde sitt jobb och man märkte inte så mycket av honom. Nuvarande assistent talar en hel del svenska och säger glatt hej när man kommer. Men hon är lite jobbig när hon ska plocka bort nålarna. Även om jag talar om för henne att det inte sitter några fler nålar i tex armen så lyfter hon ändå på den för att kolla. Och så kollar hon alla kroppsdelar på det sättet. Igår lyckades hon missa en fullt synlig nål på magen och fokuserade istället på att leta på mitt ben. Dessutom gjorde det lite ont när hon tog bort nålarna. Hmm... Det fick mig att längta lite efter den förre assistenten.

Nu te-kok här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar