torsdag 14 juni 2012

Att kunna somna om...

Jag har tröttnat på att ligga vaken på nätterna. I natt började jag gråta när jag funderade på hur trött jag skulle bli idag efter att ha sovit så dåligt. Men jag ska prova något nytt nu. Så fort jag vaknar (eller har varit på toaletten för det är väl därför jag vaknar) så ska jag läsa bok. Jag ska gå och köpa något lättläst och härligt idag. Tanken är då att mina tankar ska vara i boken och inte vandra iväg och göra att jag inte kan somna. Om man dessutom läser på natten blir man snabbt ganska trött och då lägger man ifrån sig boken och somnar efter ett kort tag. Håller den teorin tror ni? Andra tips tas tacksamt emot. Jag har inte svårt att somna på kvällen men kan inte somna om när jag vaknar på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar