fredag 26 oktober 2012

Det närmar sig

Vi är med i en studie som heter UppStART där vi har fått göra ett par enkäter inför och efter ivf. Det ingår också provtagning precis innan och efter att barnet är fött. Igår fick jag hem instruktioner för denna provtagning som jag ska ha med mig till förlossningen. Det blev på något sätt lite mer verkligt att jag snart ska föda barn. Det känns också läskigare denna gången för jag är orolig för att inte hinna in. Dels går det i de allra flesta fall snabbare andra gången och dels ska vi hinna lämna ifrån oss vår lille kille om vi är hemma när det börjar. Förra gången tog det fem timmar från första värken. Detta är verkligen ett lyxproblem då snabba förlossningar sällan innebär några komplikationer för varken mamma eller barn. Men bara tanken på att föda hemma skrämmer mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar