torsdag 2 februari 2012

Äckligt!

Gelatinet jag dricker nu är inte gott, det är superäckligt. Jag dricker spirulina, vetegräs och kinesiska teer utan problem trots att det inte är gott. Jag står ut för att jag vet att det kan leda till något gott. Men det är annorlunda med gelatinet. Gelatin görs utifrån djurhud och jag tror att det smakar precis som djurhud, lite unket sådär. Det är inte som ofärgat, genomskinligt gelatin som man köper på ICA utan ett brunt pulver som blir en brun grumlig dryck när det blandas med vatten. Varje gång jag ska dricka det måste jag ladda ordentligt. Nu är det snart dags igen. Hoppades på att jag skulle vänja mig vid smaken men jag börjar tvivla. Längtar till akupunkturen nästa vecka när jag kan börja med de kinesiska teerna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar