söndag 9 september 2012

Tankar inför nr 2

Har en son som sover hela nätterna och har gjort det sedan han var 8 månader. Jag vet att det är skillnad på olika barn och att vi säkert haft tur. Men vi har också varit noga med att han ska somna själv och jobbat en del för att det ska funka. Till saken hör att han aldrig har tagit napp eller druckit välling. Vi har försökt med både och utan framgång. Jag misstänker att detta är en bidragande anledning till att han sover så bra. Vi har aldrig behövt gå upp på natten för att stoppa in nappen. Och innan han sov hela nätter så hjälpte det inte att ge en flaska välling som jag har hört många andra göra. Jag vill gärna att vår lilla tjej som kommer ska acceptera både napp och välling men misstänker att det kan göra att både hennes och min egen sömn blir lidande. Lyxproblem jag vet. Men att jag har den här typen av tankar tyder väl på att min värsta oro har släppt lite. Kan fortfarande bli stressad om jag kommer på när jag har varit vaken i ett par timmar att jag inte känt någon spark. Och jag pustar ut varje gång jag varit på toaletten för att jag inte fått någon blödning.

Vi får väl se hurdan hon är när hon kommer ut. Jag längtar tills jag får träffa henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar