lördag 3 november 2012

Behöver jag ringa 112?

Pratade med barnmorskan igår om min oro att inte hinna in till förlossningen. Med bara 5 timmars förlossning med första barnet förstod hon verkligen min oro. Jag kommer att åka in så fort jag får värkar denna gången. Och om vattnet går och jag får värkar så ska jag ringa 112 så att de kan skicka en ambulans. Jag har inte riktigt tänkt på att man kan göra det men det känns riktigt bra att hon har sagt till mig att det är det jag ska göra. Förra gången tog det en timme från vattenavgång till födsel. Men då hade jag ju haft värkar i fyra timmar innan. Man vet ju aldrig hur det kommer att gå men oftast går det fortare med andra barnet. Man får hoppas på det bästa och vara mentalt förberedd på det värsta (som i mitt fall är att föda hemma).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar