fredag 16 november 2012

Julbebis?

Kontroll på MVC idag och allt ser jättebra ut, blodtryck, järnvärde, socker, storlek på magen och bebisens hjärtljud. Det känns med andra ord väldigt bra just nu. Dessutom sa hon att det kändes som om bebisen var fixerad. Jag är med andra ord redo att föda nu. Jag hade tänkt fråga henne vilken som blir senaste dagen för igångsättning. Eftersom jag hela tiden har vetat att jag inte får gå mer än en vecka över tiden pga att det är ivf så hade jag räknat med den 21 december som sista dag. Då berättar hon för mig att de nyligen har ändrat reglerna och nu får jag istället gå två veckor över tiden. What? Vi hade räknat med att detta skulle vara avklarat innan jul så gissa om vi får ställa om nu. Kanske inte är så stor grej egentligen men vem ska ta hand om vår son när vi åker in till förlossningen på julafton? Det blir en ensam jul för min del i så fall för ingen av de vi har tänkt lämna sonen till är i stan över jul. Sedan sa barnmorskan flera gånger att hon trodde att jag inte kommer att gå över tiden. Det baserade hon på att jag har en del sammandragningar och att jag inte gick över förra gången. Men jag har förstått att man inte kan veta alls egentligen så nu jobbar jag på att ställa om till att stå ut till och med den 27:e december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar