måndag 16 april 2012

Återigen denna väntan

Om två veckor ska vi göra ultraljud. Om det inte händer något innan dess vill säga. Dessa två veckor känns som en evighet redan nu. Mina tankar kretsar väldigt mycket kring om vi kommer att få se ett, två eller inget embryo på ultraljudet. Känner mig ganska hoppfull ändå. Eftersom jag har fått missfall en gång så känns det mer verkligt att jag skulle kunna få det igen. Men å andra sidan så tänker jag, hur vanligt är det med två missfall i rad? Nu har vi haft vår otur, denna gången bli det barn.

Tiden går i alla fall väldigt långsamt. Tur att det är ganska fullt upp på jobbet så att jag inte hinner tänka så mycket på det. Fast om jag tänker efter så tänker jag på det mest hela tiden. Men tur att man är sysselsatt i alla fall. Ett av de bättre sätten att koppla bort tycker jag är att se en film eller läsa en riktigt spännande bok. Vi ha sett rätt många komedier de senaste åren just för att få skratta lite, eller i alla fall bli lite glada inombords. Att se en tung dramafilm när man är nere tror jag inte är så bra. Lättsamt ska det vara, och helst roligt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar