lördag 24 december 2011

Julen

Jag är inget stort fan av julen. Under åren som vi försökte skaffa barn hade jag ångest inför julen redan till midsommar. Nu är det lite bättre men det är inte så att jag längtar till jul direkt. Vet inte vad det är men jag tycker inte att julbordet är så fantastiskt som alla säger. Det är ok, men inte mer än så. Julklappar kan jag också vara utan. Känns som om man byter pengar med varandra. Sedan är det väl mysigt att umgås med familjen, men ärligt talat så är vi inte så tajta i min familj. Dessutom är vi sällan samlade alla då mina syskon inte är med ens hela dagen på julafton. I år kommer vi att samlas alla på juldagen men det bli bara ett par timmar. Nu är det snart Kalle Anka på tv och det kan jag också vara utan. För tre och fyra år sedan reste vi iväg ensamma över jul och det är något av det bästa vi gjort. Hoppas vi kan åka om några år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar