onsdag 7 december 2011

Lång väntan

Såhär snart halvvägs in i väntan på nästa ivf börjar det bli lite trist med alla örter, kosttillägg och besök hos akupunktören. Samtidigt är jag verkligen motiverad att gå igenom detta. Men denna gången längtar jag mer efter att få äta eller dricka precis det jag vill. Förra gången var jag inte ens sugen. För några dagar sedan hade vi projektavslut med en kund på jobbet och hade vinprovning i samband med det. Jag luktade mig igenom provningen men för första gången på länge blev jag riktigt sugen på ett glas rött. Samtidigt har jag massor att göra på jobbet och det är en massa kul grejer och då går ju tiden snabbare. Om ett par veckor är det jul och sedan är vi inne i januari och då ska jag börja spraya. Hurra?

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig!
    Jag blir genast super-glad, ska läsa igenom din blogg och kolla hur det går för dig! Nu känner jag mig lite mindre tokig - andra tror också på den här metoden och det har ju funkat för dig även om du fortfarande gjorde IVF, det funkade i kombination... Jag ska ge detta fyra månader, kanske mera innan jag går vidare. Vet inte då om vi ska hoppa direkt på IVF eller om jag ska testa tre månader med Klomifen - har du gjort det? Jag tror ju inte Klomifen skulle funka för oss eftersom maken har dåliga spermier också... dubbelt upp alltså!
    Tack igen, vi hörs igen!
    A

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Klomifen har vi inte testat. Vi blev rekommenderade IVF med en gång då jag hade något högt FSH. Och vi behövde göra ICSI trots att spermierna var av bra kvalitet. De hade ingen förklaring till det mer än att mina ägg troligtvis har hårt skal. Så att bli gravid på egen hand känns näst intill omöjligt. Men med metoden vet man aldrig. Jag hoppas fortfarande på att slippa nästa IVF-karusell

    Eva

    SvaraRadera