söndag 15 januari 2012

På väg

Efter en härlig brunch på J vid Nacka strand är jag nu på väg till Arlanda för att flyga till Amsterdam. Huvudvärken släppte något igår men hänger fortfarande kvar och vägrar släppa helt.

Det är med blandade känslor jag lämnar min lilla familj. Min man är fortfarande pappaledig och drar ett tungt lass därhemma. Dessutom ligger jag hemma med huvudvärk till stor del på lediga dagar så han får inte så mycket tid för sig själv. Nu åker jag bort söndag till fredag kväll och nästa torsdag-söndag är jag också borta och sedan blir det en USA-resa om drygt en månad. Allt är jobbgrejer och visst är det kul att resa lite men jag vet hur ensamt det är att vara föräldraledig och har alltså lite dåligt samvete. Som tur är så reser jag normalt inte så här mycket med jobbet. Får nog köpa med mig något fint hem. Vad kan man köpa i Amsterdam förutom tulpaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar