lördag 1 december 2012

Bäddat och klart

Babykorgen är bäddad. Lakanen är Polkadot Design och de har tyvärr lagt sin produktion på is för tillfället. Egentligen fanns det bara kvar babylakan i rosa men jag tycker att de andra färgerna är finare. Så jag köpte ett par set i grönt och brunt med danska spjälsängsmått för en hundring styck och sydde om dem till babystorlek. Butiken (som nästan aldrig har öppet) ligger på Tomtebogatan precis runt hörnet från där vi bor men det går också bra att handla i webshoppen. Fina grejer i alla fall tycker jag.

Minns tillbaka då jag hade bäddat korgen inför att sonen skulle födas och att jag grät av både glädje och oro inför vad som skulle komma. Inte riktigt samma känsla nu utan mer overkligt faktiskt. Man vet hur det var första gången men det spelar ingen roll för man vet faktiskt inte hur det kommer att bli andra gången. Situationen är helt annorlunda och bebisen kommer troligtvis att bete sig ganska annorlunda från vad sonen gjorde. Men det är klart, lite tårögd blir jag ju när jag tänker på att det snart kommer att ligga en bebis i den där korgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar