fredag 7 december 2012

Vad är grejen med sömnen?

Det här med nattsömnen är verkligen ett kapitel för sig. Ok att jag vaknar varje gång jag vänder på mig. Men det här med att ligga vaken i ett par timmar känns ju helt meningslöst. Jag är så pigg att jag känner mig utsövd, något jag verkligen inte är. Jag är ju dödstrött på dagarna. Sov inget på dagen igår och hoppades på grund av det kunna sova bättre på natten, men vad fel jag hade. Och det är ju så tråkigt också. Först ligger jag och funderar på hur det ska bli med allt, förlossningen, första tiden, amningen mm. När jag inte somnar om då tar jag fram mobilen och slösurfar och hoppas på att bli trött av det. Det fungerar ibland, och ibland inte. Borde nog gå upp och dricka ett glas mjölk och somna om i soffan. Men just nu ligger mamma och sover i vardagsrummet och jag vill inte väcka henne. Det får bli en lång förmiddagslur efter frukost istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar