måndag 10 december 2012

Två dagar kvar?

Förra förlossningen startade tre dagar före BF. Nu har jag kommit förbi samma tidpunkt i denna graviditeten och nu börjar det faktiskt bli lite segt. Har inte varit utanför dörren på flera dagar pga att jag knappt kan gå och det är lite trist att behöva sitta inne och vänta. Svärmor bor här nu och det är trevligt med sällskap. Sedan känns det tryggt att ha henne här om det sätter igång så att hon kan ta hand om sonen.

Idag kom jag i alla fall ut en sväng då det var dags för mvc igen. Bebisen har den senaste tiden lagt sig med rumpan åt höger. Utgångsläge inför förlossning brukar vara med rumpan åt vänster och sedan sker en vridning på något sätt när bebisen ska ut. Barnmorskan kunde inte riktigt känna hur hon ligger nu men nu har det börjat sparka lite på höger sida så hon har nog vridit på sig. I övrigt säger barnmorskan att hon ligger väldigt långt ner. Av det går tydligen inte att säga något om hur nära det är förlossningen, däremot att det kan bli ett snabbt förlopp. Precis som jag känner på mig. Igångsättning sker den 28 december om det blir aktuellt. Hur ska jag stå ut i 17 dagar till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar