torsdag 6 december 2012

En vecka kvar

Exakt en vecka till BF. Nu är det bara vila som gäller. Mamma lyckades ta sig hit i snöyran igår med SJ med bara en halvtimmes försening. Hon åkte på förmiddagen och lyckades alltså undvika det värsta kaoset. Det var skönt att sitta inne igår och se ut på ovädret. Sedan tog vi med pulkan och gick och hämtade sonen på dagis. Mannen lyckades ta pendel och tunnelbana hem efter en kaosdag på jobbet. Insåg nog först i efterhand vilken tur vi hade att inte förlossningen startade igår. Nu känner jag mig lugn i alla fall. Om något händer är mamma på plats och det ska tydligen gå att ta sig fram lite bättre här i Stockholm idag.

Har fått eksem(?) på underarmarna. Trodde först att jag bara var torr men såg sedan att jag var rödflammig och det sved som sjutton när jag smorde in mig. Ännu en graviditetskrämpa? Det räcker nu va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar