onsdag 5 december 2012

Utslagen

Är sällan sjuk förutom att jag får migrän och huvudvärk ibland. Men förkylningar, influensa och magsjuka klarar jag mig för det mesta ifrån. Blir jag sjuk brukar det också bli ett ganska lindrigt förlopp. Men nu alltså, jag är helt slut i kroppen. Lite snuvig, lite ont i huvudet men kan knappt stå på benen. Nu är det 8 dagar till BF och det känns som att det räcker nu. Sedan tror man ju att man kommer att må toppen direkt efter att barnet är ute men det blir ju en återhämtningsperiod. Dessutom är man ju rätt mörbultad efter en förlossning så det blir kanske snarare värre de första dagarna. Att jämföra med förra graviditeten går inte heller för jag mådde bra ända in på slutet och kände mig aldrig så här utmattad som jag gör nu. Gick upp vid fem i morse efter att ha legat vaken i en timme. Åt en banan och drack ett glas mjölk och sov sedan en halvtimme på soffan innan resten av familjen vaknade. Lyckades lämna sonen på dagis och ligger nu inne resten av dagen och ser ut på snöyran utanför fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar