söndag 27 november 2011

Att inte dricka alkohol

Just nu dricker jag ingen alkohol alls. Inte för att jag dricker så mycket annars men jag tycker att det är gott med ett glas vin då och då. Det här med påverkan på äggkvaliteten vet jag inte så mycket om och jag tror inte att det är hela världens att dricka ett glas vin någon gång. Men jag har bestämt mig för att inte dricka en droppe. Lättast så.

Om vi är bortbjudna och det bjuds på någon form av alkoholhaltig dryck så tackar jag artigt nej och de flesta gångerna anger jag också orsaken, att vi försöker påverka chanserna att bli gravida. Alla köper detta men många kan sedan ändå inte låta bli att fråga om jag inte ska ha ett glas ändå. De gör det säkert av artighet men är det inte lite typiskt svenskt? Dels att ifrågasätta varför man inte dricker och dels att inte respektera det utan truga och försöka få någon att dricka i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar