torsdag 10 november 2011

Min nya vän

Har nyligen lärt känna en tjej som jag träffat hos akupunktören. Hon försöker också skaffa barn så helt plötsligt har man väldigt mycket gemensamt med en okänd person. Vi har mailat en del och också träffats över en fika en gång. Vi har inte hörts på ett par veckor och så mailar hon mig nu och meddelar att hon fått MS. Hon hade varit bortrest på semester och sista dagarna känt domningar och smärta i ena halvan av kroppen. Anledningen till att hon hör av sig till mig är att jag också har MS. Min sjukdom är en ganska mild variant och jag har bara haft tre skov på 11 år. Varje skov har i och för sig varat i 5-6 månader men det har bara varit känselstörningar i händer och fötter. I och med hennes diagnos har vi nu mailat en hel del fram och tillbaka de senaste dagarna. Hon har naturligtvis tusen frågor och jag kan inte svara på en enda eftersom jag inte anser mig speciellt sjuk och inte har behövt ta reda på så mycket om sjukdomen. Vad jag anser intressant i det hela är hur nära man kan komma en person när man delar samma bekymmer/problem. Vi känner knappt varandra och jag vet inte ens vad hon jobbar med men i och med att vi faktiskt har två gemensamma problem så känner jag extremt mycket sympati med henne och känner att vi måste träffa snart för att få prata av oss. Hoppas att få träffa min nyfunna vän snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar