söndag 13 november 2011

Flytta till hus

Idag ska jag gå på husvisning, ensam. Mina båda killar är hos svärmor för att vi renoverar badrummet hemma. Så det blir jag som får kolla in huset som nu är till salu. Vi är inte alls säkra på att vi ska flytta till hus nu men om man har tur så kanske det är många som inte vågar köpa just nu och man kan få ett hus till hyfsat pris. Huset jag ska kolla på idag är ganska stort. Tänk om vi inte får ett barn till. Då sitter vi där med några tomma sovrum och alldeles för stor yta. Eller ja, för stort kanske man inte kan ha men det kostar ju mer då. Det kan ju finnas anledning att vänta med att köpa tills vi vet hur stor vår familj kommer att bli, om vi någonsin kommer att veta det... Svårt. Sen gillar jag att bo i stan. Nu har vi en trea och det funkar väldigt bra för oss tre. Men när min mamma eller svärmor kommer på besök så får de sova på soffan i vardagsrummet. Man hade ju gärna velat erbjuda ett gästrum. Älskar att bo i Stockholm men just boendefrågan är en av de stora nackdelarna. Annars en ganska soft dag idag. Men nu har jag varit ensam i en vecka och jag längtar ihjäl mig efter min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar