torsdag 10 november 2011

The Infertility Cure

Ja det finns faktiskt en bok som heter "The Infertility Cure". Den är skriven av Randine Lewis och den "botade" i alla fall vår infertilitet. Jag hade inte så stor tro till akupunktur och den kinesiska läran tidigare men har blivit omvänd. Boken beskriver det kinesiska sättet att se på fertilitet och balans i kroppen och jämför även med det västerländska synsättet. Genom att skapa ett eget "kostprogram" för mig och min man och regelbundet gå på akupunktur och dricka kinesiska örter så fick vi de bästa resultaten någonsin på en ivf som faktiskt ledde till att vi fick vår lille son. Men helt botad är jag ju självklart inte för vi har inte följt programmet efter att jag blev gravid. Nu när vi vill ha syskon så börjar vi om igen. Vad det går ut på? Det kan jag beskriva i ett senare inlägg. Det är ju något jag själv hittat på utifrån rekommendationer ifrån boken så det kanske inte funkar för alla. Men oavsett vad det var som gjorde att vi fick så fina resultat på ivf:en så är det i alla fall värt ett försök att upprepa samma "program" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar